Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial After Effects CS6

  • Tworzymy efekt iskrzenia

  • Bywają sytuacje, w których muszą posypać się iskry. Christopher Kenworthy demonstruje kilka sposobów na udoskonalenie tego efektu
  • tutorial After Effects CS6
  • Jednym z najczęściej dodawanych efektów specjalnych są sypiące się iskry. Katastrofy, wybuchy i statki kosmiczne – wszystko to wymaga odpowiednio naelektryzowanej oprawy. Wielu użytkowników podczas pracy z cząsteczkami w AE, ucieka się do zewnętrznych pluginów, ale akurat w przypadku efektu iskier nie ma takiej potrzeby. Chociaż pluginy bywają przydatne, ich siła leży bardzo często w ustawieniach, które zostają załadowane w momencie ich zainstalowania. Jeśli zrozumiesz zasady, według których te presety są tworzone, możesz je z powodzeniem wykorzystać w połączeniu z wbudowanymi efektami After Effects.

    Do stworzenia sypiących się iskier wykorzystamy Particle Systems II, dostosowując ustawienia tak, żeby zachować odpowiednią dynamikę iskier i jednocześnie zasymulować opór powietrza. Efekt dopracujemy dobierając kolor, wielkość i odpowiednio zaokrąglając generowane cząsteczki. Następnie wykorzystamy wartości Add i Composite dla opcji Transfer Mode aby dodać efekt migotania i poświaty. Zwiększymy też prędkość (velocity) w momencie powstawania cząsteczki (at birth rate) na ułamek sekundy, co przy animowaniu wytryskujących iskier przekłada się zazwyczaj na bardzo realistyczny efekt. Na zakończenie dodamy rozmycie Motion Blur (Poruszenie) i wkomponujemy całość w naszą scenę.

    Pamiętaj, że, jak większość efektów tła, również sypiące się iskry sprawdzą się najlepiej w momencie, gdy będą jedynie lekko zauważalne w kontekście sceny. Ich zadaniem jest dodanie interesującego charakteru i tekstury do sceny, więc zwróć uwagę, żeby nie przesadzić z tym efektem.

    Christopher Kenworthy

    Chris to australijski pisarz i reżyser, znany przede wszystkim za sprawą swej bestsellerowej serii Master Shots. Na swoim koncie ma liczne sekwencje i projekty bazujące na efektach specjalnych.(www.christopherkenworthy.com)

    Potrzebny czas

    10 minut

    Umiejętności
    • Kształtowanie cząsteczek
    • Nakładanie filtra Motion Blur (Poruszenie)
    • Dodawanie klatek kluczowych dla filtrów

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

19,99 ZŁ (DRUKOWANE)

12,50 ZŁ (E–WYDANIE)

Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA0514
CENA 19,99
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 05/14
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 05/14


>> Photoshop CS4
Projekt reklamy perfum

Projekt reklamy perfum
Katarzyna Niwińska przygotowuje ponętną reklamę wody perfumowanej posługując się techniką fotomanipulacji



>> Illustrator CS5
Identyfikacja wizualna marki oparta na ikonach

Identyfikacja wizualna marki oparta na ikonach
Tożsamość marki musi ewoluować i dostosowywać się do nowych warunków. Duet The Clocksmiths demonstruje jak wykonać adaptowalny projekt marki korzystając z siatki modułowej i niestandardowych ikon



>> InDesign CS3
Projektujemy layout książki

Projektujemy layout książki
Tekst to serce każdej książki – pozwól, by jego rytm określił układ stron. Book Designers demonstrują, jak zaprojektować przyjazny tekstowi layout



>> After Effects CS6
Tworzymy efekt iskrzenia

Tworzymy efekt iskrzenia
Bywają sytuacje, w których muszą posypać się iskry. Christopher Kenworthy demonstruje kilka sposobów na udoskonalenie tego efektu





Darmowe tutoriale
z numeru 05/14


>> Na razie brak