Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial Cinema 4D, After Effects CS5

  • Efekt przelotu kamery

  • Oprogramowanie 3D i zdjęcia krajobrazowe to świetny punkt wyjścia do symulowania przelotu kamery nad sceną. Michaeljohn Day pokazuje, jak dopracować ten efekt...
  • tutorial Cinema 4D, After Effects CS5
  • Mapowanie kamery (ang, camera mapping) to interesująca i bardzo kreatywna metoda pracy z teksturami, umożliwiająca tworzenie takich symulacji jak krajobraz 3D w całości skonstruowany z ujęć 2D. Nasz tutorial wykorzystuje jedynie małą część potencjału, który drzemie w tej technice, jednak znajomość jej tajników może okazać się przydatna w wielu projektach, szczególnie gdy zależy nam fotorealizmie. Poza stworzeniem matrycy dla trójwymiarowego krajobrazu, spróbujemy również opracować stabilne rigowanie kamery oparte o splajny (krzywe, ang. splines), które pozwoli na uzyskanie ciekawych, i dość złożonych ruchów kamery przy wykorzystaniu minimalnej liczby klatek kluczowych.

    Kolejnym środowiskiem, które postaramy się oswoić, będzie moduł MoGraph w Cinema 4D, wraz z jego imponującymi możliwościami łączenia obiektu śledzącego (Tracer Object) z emiterem cząsteczek (particle emitter) pozwalającym na zwiększenie realizmu i uzyskanie ciekawych efektów wewnątrz sceny. Techniki użyte w tym tutorialu są stosunkowo proste, ale z powodzeniem mogą stanowić cenne źródło wielu ciekawych efektów, jak to autor tego tutoriala zademonstrował na przykładzie intro opracowanego dla projektu Art & Graft. Poniższe ćwiczenia to jedynie wprowadzenie do omawianych zagadnień; ich zadaniem jest dostarczenie solidnych podstaw i zachęcenie do samodzielnych poszukiwań.

    Michaeljohn Day

    Michaeljohn Day to jest doświadczonym motion designerem pracującym w londyńskim studiu filmów animowanych i live-action Art&Graft. www.artandgraft.com

    Potrzebny czas

    7-10 godzin

    Umiejętności
    • Tworzenie krajobrazów 3D z ujęć 2D
    • Tworzenie prostego rigowania dla kamery, pozwalającego na swobodne i stabilne ruchy kamery
    • Wykorzystanie emitera cząsteczek do stworzenia płynnego i dynamicznego efektu linii

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

19,99 ZŁ (DRUKOWANE)

12,50 ZŁ (E–WYDANIE)

Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA0314
CENA 19,99
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 03/14
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 03/14


>> Photoshop CS5
Plakat propagandowy

Plakat propagandowy
Nicolas Lambert, znany również jako Pittoresque, radzi jak przy użyciu kilku grafik w stylu vintage oraz odpowiednich tekstur stworzyć plakat rodem z epoki komunizmu



>> Illustrator CS5
Oprawa graficzna nowej marki

Oprawa graficzna nowej marki
Emma Jones demonstruje, w jaki sposób wykonać projekt graficzny marki, który sprawdzi się w wielu sytuacjach



>> InDesign CS6
Teksturowanie w InDesignie

Teksturowanie w InDesignie
Od imitacji malarskiego płótna do eksperymentów z guzikami dotykowymi, czyli Paul Tysall w poszukiwaniu organicznej strony InDesigna



>> Cinema 4D
Efekt przelotu kamery

Efekt przelotu kamery
Oprogramowanie 3D i zdjęcia krajobrazowe to świetny punkt wyjścia do symulowania przelotu kamery nad sceną. Michaeljohn Day pokazuje, jak dopracować ten efekt...





Darmowe tutoriale
z numeru 03/14


>> Na razie brak