Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial InDesign CS6

  • Teksturowanie w InDesignie

  • Od imitacji malarskiego płótna do eksperymentów z guzikami dotykowymi, czyli Paul Tysall w poszukiwaniu organicznej strony InDesigna
  • tutorial InDesign CS6
  • We współczesnym designie, mocno zdominowanym przez technikę i perfekcyjną estetykę komputerowo generowanych grafik, często zdarza się, że projekty otrzymują ten sam cyfrowy i syntetyczny charakter. Bywa to sporym minusem szczególnie, jeśli mowa o projektach interaktywnych, mających zaangażować uczestników. W otaczającym nas świecie, przedmioty bywają przybrudzone, ukruszone czy porysowane i uchwycenie tych detali w naszym projekcie pomaga nadać całości wrażenia realizmu.

    Tradycyjnym pomostem między światem rzeczywistym, a cyfrowym są tekstury. Ich siła leży w budzeniu skojarzeń, są tym samym dla oka, czym zapach dla nosa. Przecież wystarczy, że weźmiesz do ręki swojego iPada i poczujesz pod palcami jego gładką metaliczną powierzchnię. Z czym Ci się ona kojarzy? Z jakością, nieprawdaż? Realistycznie wyglądające powierzchnie to magnes, który sprawia, że sami wyciągamy dłonie, żeby ich dotknąć. Jest to potężny bodziec, szczególnie w przypadku projektów interaktywnych, w których użytkownik ma korzystać z dotykowego interfejsu.

    W tym tutorialu omówimy funkcjonalności znajdujące się w panelu Efektów (Effects panel), które umożliwiają nakładanie zaimportowanych zdjęć w formie tekstur. Wykorzystanie opcji krycia (opacity) pomaga uzyskać realistyczny efekt finalny.

    Paul Tysall

    Zostawiwszy posadę dyrektora artystycznego dla bardziej kreatywnej kariery freelancera, Paul Tysall zajmuje się szeroko pojętym designem i ilustracją. W chwili obecnej pracuje nad nowym portfolio zawierającym animowane ilustracje, przeznaczone na platformy interaktywne i mobilne. www.tysall.com

    Potrzebny czas

    30 minut

    Umiejętności • Importowanie zdjęć do teksturowania
    • Wykonywanie dopasowań dla tekstur
    • Nadawanie obiektom realistycznego wyglądu

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

19,99 ZŁ (DRUKOWANE)

12,50 ZŁ (E–WYDANIE)

Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA0314
CENA 19,99
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 03/14
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 03/14


>> Photoshop CS5
Plakat propagandowy

Plakat propagandowy
Nicolas Lambert, znany również jako Pittoresque, radzi jak przy użyciu kilku grafik w stylu vintage oraz odpowiednich tekstur stworzyć plakat rodem z epoki komunizmu



>> Illustrator CS5
Oprawa graficzna nowej marki

Oprawa graficzna nowej marki
Emma Jones demonstruje, w jaki sposób wykonać projekt graficzny marki, który sprawdzi się w wielu sytuacjach



>> InDesign CS6
Teksturowanie w InDesignie

Teksturowanie w InDesignie
Od imitacji malarskiego płótna do eksperymentów z guzikami dotykowymi, czyli Paul Tysall w poszukiwaniu organicznej strony InDesigna



>> Cinema 4D
Efekt przelotu kamery

Efekt przelotu kamery
Oprogramowanie 3D i zdjęcia krajobrazowe to świetny punkt wyjścia do symulowania przelotu kamery nad sceną. Michaeljohn Day pokazuje, jak dopracować ten efekt...





Darmowe tutoriale
z numeru 03/14


>> Na razie brak