Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial Maya, Painter, Photoshop

  • Malujemy Lorda Vadera

  • Steve Argyle pokazuje, jak można uprościć proces malowania perspektywy, odbić i detali, wykorzystując modele 3D
  • tutorial Maya, Painter, Photoshop
  • Darth Vader. Dla takich, jak ja to symbol wszelkiego zła. Bezwzględny, okrutny i niepokonany. "Gwiezdne Wojny" to pierwszy film, jaki obejrzałem i to on zadecydował o moim przeznaczeniu.

    Tworząc ilustrację z Vaderem, chcę, aby obrazek prezentował taki sam zdyscyplinowany, wyrazisty i twardy styl, z jakim kojarzy się ta postać. Chociaż uwielbiam improwizowane, ekspresyjne style, teksturowane pociągnięcia i abstrakcyjne formy, Vader wymaga czegoś zupełnie innego: precyzji, klarowności i dokładności. Zamiast sennego, emocjonalnego i malarskiego stylu potrzebny jest realizm.

    Precyzja oznacza żmudną pracę z perspektywą. Trudno. Obym już nigdy więcej nie musiał pracować z trzypunktową perspektywą! Ktoś mógłby pewnie zapytać: dlaczego ten facet nie weźmie po prostu jakiegoś obrazka z internetu i nie zamaluje go po swojemu? Źle! Profesjonaliści tak nie robią.

    Nie zrozumcie mnie źle. Materiały referencyjne są potrzebne. Trzeba tylko właściwie z nich korzystać. Dlatego nie zawaham się podeprzeć obrazkami znalezionymi w internecie, aby na ich podstawie skonstruować trójwymiarowy model Vadera. W ten sposób stworzę lepszą ilustrację. Już wkrótce Vader będzie miał nowego mistrza...

    Steve Argyle
    Steve jest niezależnym ilustratorem specjalizującym się w 2D i 3D, szczególnie jeśli chodzi o ilustracje fantasy i science fiction do gier i filmów. steveargyle.com

    Umiejętności
    • Tworzenie schematycznego modelu postaci i elementów scenografii w 3D
    • Renderowanie modelu 3D w wielu kanałach na potrzeby ilustracji
    • Demoniczne efekty atmosferyczne przy pomocy Photoshopa i Paintera
    • Tworzenie scenografii na podstawie renderingu makiety 3D
    • Praca z trybem mieszania Ekran (ScreenMode)
    • Mapy gradientów wykorzystywane do malowani odbić
    • Malowanie elementów skórzanych

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

12,00 ZŁ (DRUKOWANE)

12,50 ZŁ (E–WYDANIE)

Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA1111
CENA 12,00
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 11/11
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 11/11


>> Photoshop CS3
Tworzymy organiczne motywy

Tworzymy organiczne motywy
Cristian Boian demonstruje, jak stworzyć niecodzienny projekt, korzystając z narzędzi automatyzujących pracę oraz krzywych matematycznych



>> InDesign CS4
Formatowanie ułamków

Formatowanie ułamków
Dan Rodney demonstruje, jak w ułamek sekundy poprawnie sformatować ułamki w InDesignie



>> Flash CS5
Pomysłowy efekt 3D

Pomysłowy efekt 3D
Stwórz swój własny 'wonder wall' z niewielką pomocą Stewarta Hamiltona Arrandale'a



>> Maya
Malujemy Lorda Vadera

Malujemy Lorda Vadera
Steve Argyle pokazuje, jak można uprościć proces malowania perspektywy, odbić i detali, wykorzystując modele 3D





Darmowe tutoriale
z numeru 11/11


>> Na razie brak