Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial Photoshop CS3

  • Poprawne używanie filtrów

  • Luke O'Neill udowadnia, że korzystanie z filtrów w Photoshopie nie zawsze musi oznaczać zbrodnię przeciwko sztuce
  • tutorial Photoshop CS3
  • Od lat symbolem złego smaku i braku kreatywności w Photoshopie jest używanie filtrów innych niż te, które mają ściśle praktyczne zastosowanie. Jest wiele przyczyn takiego stanu rzeczy. Po części wynika to z tego, iż wiele osób rozpoczynających pracę w Photoshopie uznało gotowe filtry za najszybszy i najłatwiejszy sposób modyfikacji obrazków. Nasza pogarda dla tego zjawiska bierze się także ze sposobu projektowania wielkoformatowych płócien, na które można natrafić w małych galeriach. Prace te powstają w Photoshopie poprzez nałożenia filtra Wycinanka (Cutout) na fotografię hollywoodzkiego celebryty lub gwiazdy rocka. Nadmierne stosowanie ozdobnych filtrów natychmiast zdradza brak doświadczenia oraz poczucia estetyki i dlatego powinieneś się tego wystrzegać.

    W tym ćwiczeniu pokażę Ci jak stworzyć interesujące grafiki, rozpoczynając od projektu w Illustratorze, a na efektach głębi w Photoshopie kończąc. Zademonstruję także w jaki sposób umiejętne użycie filtrów może podnieść jakość Twojej pracy. W ćwiczeniu skupimy się na Ziarnie (Film Grain), Flarze obiektywu (Lens Flare), Medianie (Median), a także na prawdopodobnie najbardziej znienawidzonym filtrze - Foliowanie (Plastic Wrap).

    Luke O'Neill
    Luke jest zastępcą redaktora artystycznego magazynu Computer Arts. Ponadto, jako grafik i ilustrator, zajmuje się praktycznie wszystkim, co ma związek z designem: od kompleksowych projektów po zaawansowane ilustracje i kreację marki. Aktualnie poszerza swój zestaw umiejętności, pracując nad pierwszą aplikacją na iPada sygnowaną przez Computer Arts

    Potrzebny czas
    2–3 godziny

    Umiejętności
    • Tworzenie precyzyjnych wektorów łączonych
    • Subtelne i efektywne wykorzystanie filtrów
    • Stosowanie wzorów pędzli oraz trybów mieszania

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

0,00 ZŁ (DRUKOWANE)

12,50 ZŁ (E–WYDANIE)

Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA0411
CENA 0,00
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 04/11
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 04/11


>> Photoshop CS3
Poprawne używanie filtrów

Poprawne używanie filtrów
Luke O'Neill udowadnia, że korzystanie z filtrów w Photoshopie nie zawsze musi oznaczać zbrodnię przeciwko sztuce



>> Illustrator CS2
Projektowanie logotypu

Projektowanie logotypu
Gareth Hardy przedstawia proces projektowania logotypu firmowego, począwszy od doboru kolorów aż po budowanie relacji z klientami



>> InDesign CS3
Praca z tekstem

Praca z tekstem
Jo Gulliver przedstawia najbardziej przydatne narzędzia typograficzne programu Adobe InDesign



>> Photoshop CS
Szlifujemy robienie portretów

Szlifujemy robienie portretów
Do namalowania wyrazistej postaci kobiecej potrzebujemy jaskrawej i ciepłej palety kolorów oraz kilku elementów dekoracyjnych...





Darmowe tutoriale
z numeru 04/11


>> Na razie brak