Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial Illustrator CS2

  • Efekt złuszczonej farby

  • Znana ilustratorka Anna Wray pokazuje, jak wprowadzić szorstki, kolorowy styl odbitek do grafik cyfrowych
  • tutorial Illustrator CS2
  • Podobnie jak wielu moich klientów uwielbiam odbitki wykonane w technice sitodruku. Kiedy mam trochę wolnego czasu, najchętniej spędzam go w pracowni grafiki warsztatowej, gdzie transformuję swoje ilustracje bądź projekty w coś rzeczywistego i namacalnego.

    Jednakże w prawdziwym świecie my — ilustratorzy i projektanci — często musimy stawiać czoła napiętym terminom i nieustannie zmieniającym się trendom, więc tracenie czasu i pieniędzy na przygotowanie prac do sitodruku po prostu nie jest zbyt praktyczne. Zawsze troszczę się o to, aby projekty nie ucierpiały pod względem jakości czy stylistyki bez względu na to, jak szybko trzeba je wykonać. Wpadłam więc na pomysł nadania pracy efektu sitodruku, wykorzystując funkcję Live Trace w Illustratorze. Jest to sprawdzona technika, po którą zawsze możesz sięgnąć kiedy chcesz szybko swojej pracy nadać inny wyraz artystyczny.

    Uporządkuj swoje tekstury
    Jeśli chcesz uporządkować końcową ilustrację, pozbywając się resztek nachodzących na siebie tekstur i łącząc wszystko w płaską warstwę, bardzo przydatna okazuje się funkcja Odnajdywania ścieżek (Pathfinder) z menu Okno>Odnajdywanie ścieżek (Window>Pathfinder). Zaznacz zarówno teksturę odbitki, jak i leżącą pod nią ilustrację, a następnie wciśnij przycisk Podziel (Divide). To przebije teksturę przez płaski kształt wektorowy i po usunięciu stworzy pusty obszar zamiast białego, kryjącego wektora.

    Anna Wray
    Ilustratorka i projektantka grafiki mieszkająca w Cambridge oraz w Londynie. Lista klientów Anny zawiera takie marki, jak BBC, NME, Ted Baker. Niedawno napisała i zaprojektowała książkę pod nazwą "Handmade Graphics: Tools and Techniques Beyond the Mouse" wydaną przez Rotovision. Jej ilustracje można zobaczyć na www.woollycritter.com

    Potrzebny czas
    1—2 godziny

    Umiejętności
    • Używanie narzędzi Aktywnego obrysu (Live Trace)
    • Tworzenie tekstur
    • Techniki skracające czas pracy

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

12,00 ZŁ (DRUKOWANE)

12,50 ZŁ (E–WYDANIE)

Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA1010
CENA 12,00
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 10/10
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 10/10


>> Photoshop CS3
Tajniki dynamicznej modyfikacji

Tajniki dynamicznej modyfikacji
Patrick Monkel pokazuje, jak dzięki umiejętnemu wykorzystaniu zaledwie kilku narzędzi można stworzyć interesujące obrazy



>> Illustrator CS2
Efekt złuszczonej farby

Efekt złuszczonej farby
Znana ilustratorka Anna Wray pokazuje, jak wprowadzić szorstki, kolorowy styl odbitek do grafik cyfrowych



>> Flash CS3
Interfejs reagujący na gesty

Interfejs reagujący na gesty
Pokazujemy, jak wzbogacić nasze portfolio o efektowną funkcjonalność. Stewart Hamilton-Arrandale zaprasza...



>> Photoshop CS3
Kreatywne użycie fotografii

Kreatywne użycie fotografii
Budujemy chatkę leśnych nimf, wykorzystując efektowne połączenie fotografii z grafiką komputerową





Darmowe tutoriale
z numeru 10/10


>> Photoshop CS3
Oswajamy Maski warstw

Oswajamy Maski warstw
Tom Lane udzieli pięć cennych porad dotyczących jednej z najpotężniejszych i najbardziej efektownych funkcji w Photoshopie