Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial Photoshop CS / Painter

  • Skala szarości bez tajemnic

  • Tworzenie czarno-białych kompozycji czasami bywa nie lada wyzwaniem. Marta Dahlig pokazuje, jak ustrzec się błędów
  • tutorial Photoshop CS / Painter
  • Tworzenie obrazów w skali szarości wymaga od nas innego podejścia do procesu malowania i z tego też powodu wielokrotnie jest trudniejsze niż praca z pełną paletą kolorów. Pomimo tego warto spróbować swoich sił w tworzeniu czarno-białych obrazów z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze taką ilustrację można potraktować jako jeden z etapów procesu twórczego, jako coś, co zyska kolory później. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli nie jesteśmy pewni, jakie barwy wybrać lub jesteśmy dobrzy w tworzeniu form, ale mamy wątpliwości co do naszych umiejętności operowania kolorem. Po drugie malując w skali szarości, kładziemy nacisk na oświetlenie i kompozycję, a nie na detale. Pozwala to wzmocnić nastrój obrazka, szczególnie w przypadku dramatycznych lub melancholijnych scen.

    Zaprezentuję kluczowe etapy tworzenia czarno-białej ilustracji, zaczynając od teorii kompozycji i oświetlania, a na teksturowaniu i ostatnich poprawkach kończąc. Osobom, które zechcą wykorzystać skalę szarości jako podstawę, na którą naniosą później kolory, wyjaśnię, jak nakładać różne odcienie w celu uzyskania ciekawych efektów.

    Realistyczne i malarskie pociągnięcia
    Wybór stylu portretu często jest dość trudny i może powodować niepotrzebne zamieszanie. Jeśli wahamy się pomiędzy stylem malarskim i realistycznym, warto pamiętać, że z powodzeniem można zastosować je oba! Malarskie pociągnięcia eliminują co prawda jeden styl, czyli fotorealizm, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć realistyczny portret przy widocznych śladach pociągnięć i naturalnej tekstury pędzla. Wszystko sprowadza się do podkreślenia najważniejszych elementów przy minimalnym tylko zaznaczeniu pozostałych.

    Marta Dahlig
    Marta jest samoukiem specjalizującym się w malowaniu postaci. Pracuje jako ilustratorka dla kilku wydawnictw i zajmuje się tworzeniem ilustracji koncepcyjnych dla firm tworzących gry na urządzenia mobilne.

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

0,00 ZŁ (DRUKOWANE)

12,50 ZŁ (E–WYDANIE)

Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA0710
CENA 0,00
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 07/10
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 07/10


>> Photoshop CS3
Zastrzyk energii dla grafiki

Zastrzyk energii dla grafiki
Bracia Tim i Bram Vanhaeren wyjaśniają, jak ożywić grafikę, wykorzystując tekstury, gradienty i pędzle



>> Illustrator CS3
Stwórz niesamowitą układankę

Stwórz niesamowitą układankę
Sam Brade pokazuje, jak wypełnić powierzchnię przylegającymi do siebie wzorami, z których każdy stanowi unikalny kawałek układanki



>> Flash CS4
Sterowanie w stylu iPhone'a

Sterowanie w stylu iPhone'a
Stewart Hamilton-Arrandale pokazuje co zrobić, by portfolio miało iPhone'ową nawigację



>> Photoshop CS
Skala szarości bez tajemnic

Skala szarości bez tajemnic
Tworzenie czarno-białych kompozycji czasami bywa nie lada wyzwaniem. Marta Dahlig pokazuje, jak ustrzec się błędów





Darmowe tutoriale
z numeru 07/10


>> Photoshop CS
Sztuka władania Piórem

Sztuka władania Piórem
Tom Garden zapozna Cię z najbardziej przydatnymi funkcjami Pióra i ich wieloma zastosowaniami