Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial InDesign CS3

  • Skalowanie wzorków do druku

  • Ręczne tworzenie tekstur w InDesignie jest łatwiejsze niż myślisz — mówi Tony Harmer. Zobacz, jak się to robi...
  • tutorial InDesign CS3
  • Na próżno szukać w InDesignie odpowiednika próbek wzorów znanych z Illustratora czy photoshopowych definicji próbek. Aplikacja nie posiada zautomatyzowanego sposobu wypełniania obiektu teksturą. W tym ćwiczeniu pokażę, jak importować, dopasowywać i zwielokrotniać powtarzający się wzór oraz co zrobić, aby poprawnie przygotować go druku.

    Poznasz różnicę między skalowaniem, a zmianą rozmiaru, oraz dowiesz się, jak posługiwać się parametrami funkcji Skalowanie w panelu Przekształcanie i paskiem panelu Sterowanie. Dzięki nim będziesz mógł precyzyjnie zmieniać parametry obiektów w dokumencie, wykorzystując nawet proste działania matematyczne. W tym tutorialu zajmiemy się przygotowaniem ozdobnego papieru pakowego, którego wydrukowanie możemy zlecić online jednej z wielu nowoczesnych niskonakładowych drukarni cyfrowych. Tę technikę druku można zastosować w wielu życiowych sytuacjach — wliczając w to wizytówki, foldery, fotoksiążki, a nawet tapety ścienne i wielkoformatowe wydruki!

    Wtyczki
    Najwięcej pracy wymaga stworzenie początkowego wzoru i chociaż InDesign ma wtyczkę do tworzenia patternów, to najlepszy jest do tego Illustrator. Artlandia stworzyła świetny dodatek do Illustratora o nazwie SymmetryWorks, który znacznie ułatwia tworzenie wzorów. Znajdziesz go na www.artlandia.com

    Tony Harmer
    Licencjonowany przez Adobe instruktor legitymujący się ponad czterdziestoma certyfikatami, lokalny lider grup użytkowników InDesign w Londynie i Cardiff. Blog Tony'ego poświęcony artykułom na temat projektowania jest dostępny pod adresem: www.tonyharmer.co.uk

    Potrzebny czas
    1 godzina

    Umiejętności
    • Precyzyjny layout
    • Modyfikowanie ustawień Skali
    • Dopasowywanie krawędzi grafiki w pionie i poziomie
    • Ustawianie Inspekcji wstępnej (Preflight)

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

12,00 ZŁ (DRUKOWANE)

12,50 ZŁ (E–WYDANIE)

Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA0610
CENA 12,00
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 06/10
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 06/10


>> Photoshop CS3
Efekty świetlne z tekstur

Efekty świetlne z tekstur
Nadaj kolorową, unikalną stylistykę swoim pracom za pomocą tekstur i odręcznych gryzmołów pod okiem Craiga Shieldsa



>> Illustrator CS3
Izometryczna grafika wektorowa

Izometryczna grafika wektorowa
Brytyjski projektant Aaron Miller udowadnia, że tworzenie grafiki pikselowej może być nawet przyjemne



>> Flash CS4
Nawigacja przez gesty

Nawigacja przez gesty
Sterujemy głośnością i balansem dźwięku za pośrednictwem kamery, wymachując przed obiektywem konkretnymi przedmiotami



>> InDesign CS3
Skalowanie wzorków do druku

Skalowanie wzorków do druku
Ręczne tworzenie tekstur w InDesignie jest łatwiejsze niż myślisz — mówi Tony Harmer. Zobacz, jak się to robi...





Darmowe tutoriale
z numeru 06/10


>> Photoshop CS4
Poznajemy tajniki masek warstw

Poznajemy tajniki masek warstw
Już dawno minęły czasy żmudnego tworzenia masek za pomocą filtrów i dziesiątek funkcji z menu. Pokazujemy, jak przyspieszyć ten proces