Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial Flash CS4, ActionScript 3

  • Nawigacja przez gesty

  • Sterujemy głośnością i balansem dźwięku za pośrednictwem kamery, wymachując przed obiektywem konkretnymi przedmiotami
  • tutorial Flash CS4, ActionScript 3
  • Stosując zewnętrzną kamerę wideo i obiekty o różnych kolorach, możesz spowodować, że Flash będzie śledził współrzędne X i Y tych obiektów. Współrzędne można wykorzystać do realizacji różnych zadań, jak np. nawigacja po witrynie czy sterowanie w grze komputerowej. W tym przykładzie będziemy kontrolować głośność oraz balans zaimportowanych piosenek. Na początku zaimportujemy utwór i zajmiemy się wyświetleniem obrazu z podłączonej kamery. Następnie pokażę, jak definiować i śledzić obiekty o określonych kolorach, którymi będziemy dokonywali zmian głośności i balansu dźwięku. Regulacje będą się odbywały poprzez ruchy obiektów przed kamerą. Jednak wcześniej musimy te obiekty zdefiniować. Zrobimy to, klikając na nie myszką w widoku kamery.

    Skopiuj na dysk wszystkie potrzebne pliki źródłowe z naszej płyty. Przygotuj utwór w formacie mp3, nazwij go circles.mp3 i wrzuć do folderu audio.

    Celując kamerą
    Niniejszy tutorial daje najlepsze efekty, jeśli kamera jest skierowana w dół na czarną powierzchnię, jak np. arkusz kartonu. Należy się również upewnić, że każdy używany obiekt jest pokryty jednym dominującym kolorem i różni się nim od innych obiektów.

    Matt Booth
    Matt jest cyfrowym artystą, który współpracuje z takimi agencjami, jak: Poke, Domani Studios, McFaul, Red Bull, Calypso czy Hudson Jeans. Jego prace można zobaczyć na stronie www.flashtemple.com

    Potrzebny czas
    1godzina

    Umiejętności
    • ActionScript 3.0

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

12,00 ZŁ (DRUKOWANE)

12,50 ZŁ (E–WYDANIE)

Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA0610
CENA 12,00
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 06/10
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 06/10


>> Photoshop CS3
Efekty świetlne z tekstur

Efekty świetlne z tekstur
Nadaj kolorową, unikalną stylistykę swoim pracom za pomocą tekstur i odręcznych gryzmołów pod okiem Craiga Shieldsa



>> Illustrator CS3
Izometryczna grafika wektorowa

Izometryczna grafika wektorowa
Brytyjski projektant Aaron Miller udowadnia, że tworzenie grafiki pikselowej może być nawet przyjemne



>> Flash CS4
Nawigacja przez gesty

Nawigacja przez gesty
Sterujemy głośnością i balansem dźwięku za pośrednictwem kamery, wymachując przed obiektywem konkretnymi przedmiotami



>> InDesign CS3
Skalowanie wzorków do druku

Skalowanie wzorków do druku
Ręczne tworzenie tekstur w InDesignie jest łatwiejsze niż myślisz — mówi Tony Harmer. Zobacz, jak się to robi...





Darmowe tutoriale
z numeru 06/10


>> Photoshop CS4
Poznajemy tajniki masek warstw

Poznajemy tajniki masek warstw
Już dawno minęły czasy żmudnego tworzenia masek za pomocą filtrów i dziesiątek funkcji z menu. Pokazujemy, jak przyspieszyć ten proces