Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial Photoshop CS3

  • Gniew Meduzy

  • Raymond Swanland wykorzystuje tradycyjne metody do stworzenia monstrualnej Gorgony rodem z greckiej mitologii
  • tutorial Photoshop CS3
  • Grecka mitologia jest pełna dramatycznych przygód i moralnych konfliktów, które po dziś dzień oddziałują na ludzkie emocje. Mity działają również na naszą wyobraźnię, opowiadając o doświadczeniach, miejscach i postaciach, które zaspokajają nasze najbardziej nawet wyszukane fantazje. Jedną z takich fantastycznych postaci jest Meduza; jest wręcz uosobieniem mitologicznej postaci, łącząc wiele archetypów odzwierciedlających nasze najgorsze obawy. W tym warsztacie stworzę własną wizję wyglądu Meduzy, składając jednocześnie hołd jej tradycyjnemu wizerunkowi. Wprowadzę jednak elementy współczesnej popkultury i doprawię to wszystko szczyptą nowoczesności.

    Często szukając pomysłu, łapię za ołówek i kartkę papieru, jednak tym razem ilustracja powstała całkowicie w Photoshopie przy użyciu tabletu Wacom. Mimo że korzystam z narzędzi, które nie istnieją w prawdziwym świecie malarskim (jak chociażby warstwy i dopasowania kolorów), nadal podchodzę do tworzenia cyfrowej sztuki w dość tradycyjny sposób. Zazwyczaj zaczynam od ciemnych elementów, używając prostych pędzli i regularnie spłaszczam obrazek, aby zachować jego spójność. W zasadzie proces, jakiego używam, to połączenie podstaw teorii kolorów, oświetlenia i kompozycji, a cyfrowe narzędzia to tylko dodatek. Z drugiej strony muszę przyznać, że komputer jest najlepszym artystycznym narzędziem, jakie kiedykolwiek trafiło w moje ręce.

    Eksperymentowanie
    Używając kilku warstw w jednej ilustracji, łatwo wpaść w pułapkę braku chęci do zmian detali lub parametrów warstw, gdyż oznacza to konieczność dokonania zmian w nich wszystkich. Czasami powoduje to, że całość kompozycji staje się nieco sztywna. Dlatego podczas pracy warto od czasu do czasu spłaszczać obrazek (np. w ramach osobnego pliku). Dzięki temu możemy bawić się z ilustracją i wprowadzać zmiany bez obawy, że zrobimy coś, czego nie da się już cofnąć. Prowadzi to często do śmielszego eksperymentowania, dzięki czemu obrazek ciągle ewoluuje

    Raymond Swanland
    Raymond pochodzi z USA. Zaczynał w studiu Oddworld Inhabitants i pracował przy wielu projektach związanych z książkami, komiksami, reklamami oraz filmami. www.raymondswanland.com

    Potrzebny czas
    5—6 godziny

    Umiejętności
    • Szkicowanie na komputerze
    • Tworzenie zrównoważonej totalnie wieloplanowej kompozycji
    • Budowanie kompozycji światłem
    • Tworzenie postaci
    • Praca z narzędziem Skraplanie i deformacja
    • Teksturowanie

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

12,00 ZŁ (DRUKOWANE)

12,50 ZŁ (E–WYDANIE)

Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA0510
CENA 12,00
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 05/10
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 05/10


>> Photoshop CS3
Niezwykłe efekty świetlne

Niezwykłe efekty świetlne
Zmień przeciętne prace w inspirujące grafiki za pomocą prostych technik oświetlenia wymyślonych przez Joao Oliveirę



>> Illustrator CS3
Teksturuj ilustracje wektorowe

Teksturuj ilustracje wektorowe
Pokedstudio dzieli się swoimi sekretami tworzenia wielowarstwowych prac wektorowych o wyglądzie kolażu pełnego tekstur



>> Flash CS4
Połączenie Flasha i Flickra

Połączenie Flasha i Flickra
Stwórz swoje portfolio w internecie, używając Flickra i Flasha zgodnie ze wskazówkami Antona Millsa



>> Photoshop CS3
Gniew Meduzy

Gniew Meduzy
Raymond Swanland wykorzystuje tradycyjne metody do stworzenia monstrualnej Gorgony rodem z greckiej mitologii





Darmowe tutoriale
z numeru 05/10


>> Photoshop CS4
Więc chodź, pomaluj swój świat!

Więc chodź, pomaluj swój świat!
W większości przypadków korekcja barwna i tonalna zdjęć ma za zadanie poprawić odwzorowanie rzeczywistych kolorów