Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial Photoshop CS / Painter

  • Ostatnie poprawki

  • Henning Ludvigsen nadaje swojej pracy ostateczny szlif by wyglądała bardziej profesjonalnie
  • tutorial Photoshop CS / Painter
  • Wszyscy dążymy do perfekcji w sztuce bez względu na to, jak ją postrzegamy. Czasami nie wiemy, w jaki sposób uzyskać efekt, na którym nam zależy. Jednak często niewiele trzeba, aby nasze dzieła nabrały odpowiedniego charakteru ? wystarczy wiedzieć, co i jak zrobić. Nawet dzieło uznane za ukończone może zyskać zupełnie nowy wymiar gdy zdecydujemy się na kilka niewielkich zabiegów. Trzeba też uwzględnić aspekty techniczne, np. ustalenie odpowiedniej rozdzielczości czy wybór formatu, w którym praca powinna zostać ostatecznie zapisana.

    Henning Ludvigsen
    Henning jest norweskim artystą cyfrowym mieszkającym obecnie w Grecji. Ma ponad dziewięć lat doświadczenia w pracy w branży reklamowej i ponad pięć lat jako producent gier. www.henningludvigsen.com

    Tyby kolorów
    Kolory na wydrukach mogą znacznie różnić się od wyświetlanych na ekranie. Oto przegląd trybów kolorów...

    Mamy dwa podstawowe modele kolorów: RGB (kolory ekranowe) oraz CMY (Cyan, Magenta, Yellow — kolory drukowane). Ponieważ połączenie wszystkich trzech kolorów CMY daje kolor ciemnobrązowy zamiast czarnego, należy dodać czwarty kolor - czarny (K). Ten zabieg wystarczy aby zwalczyć wspomnianą niedoskonałość.
    Podstawowa różnica pomiędzy oboma modelami sprowadza się do tego, że kolory RGB odpowiadają światłu i to właśnie one są prezentowane na ekranie monitora. Model RGB posiada większy zakres kolorów niż model CMYK, a tym samym oferuje większą liczbę odcieni. Trzeba więc mieć świadomość tego, że są kolory RGB, których nie uda się uzyskać w druku.
    Photoshop zapewnia podgląd CMYK po naciśnięciu klawiszy [Ctrl]+[Y]. Nie jest to jednak idealnie wierny podgląd i należy go używać jedynie do identyfikowania ekstremalnych zmian kolorów wykraczających poza zakres CMYK.
    Większość cyfrowych artystów zaleca pracę w trybie RGB, gdyż właśnie w tym systemie pracują monitory. Dlatego przed wysłaniem pracy do drukarni kolory trzeba sprawdzić. Nasze dzieło będzie wyglądało na wydruku inaczej niż na ekranie. Jednym ze sposobów zminimalizowania tej różnicy jest posiadanie sprzętu kalibracyjnego.

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

12,00 ZŁ (DRUKOWANE)




Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA0109
CENA 12,00
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 01/09
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 01/09


>> Photoshop CS3
Artystyczny minimalizm

Artystyczny minimalizm
Marta Dahlig pokazuje, jak uzyskać rewelacyjne efekty graficzne, malując w stylu minimalistycznym



>> Illustrator CS
Nadruk na koszulce

Nadruk na koszulce
Tworzenie jednokolorowego podkoszulka oszczędza czas i pieniądze, a przy tym nie ogranicza kreatywności



>> Flash CS3
Osadzanie wideo

Osadzanie wideo
Paul Wyatt dzieli się swoją wiedzą na temat osadzenia plików wideo w witrynie za pomocą programu Adobe Dreamweaver



>> Photoshop CS
Ostatnie poprawki

Ostatnie poprawki
Henning Ludvigsen nadaje swojej pracy ostateczny szlif by wyglądała bardziej profesjonalnie





Darmowe tutoriale
z numeru 01/09


>> Photoshop CS
Usuwamy tło kanałami Alfa

Usuwamy tło kanałami Alfa
Proste triki z kanałami Alfa mogą uratować przed piekłem rysowania ścieżek odcinania



>> CorelDRAW X4
Tworzymy logo oraz broszurę

Tworzymy logo oraz broszurę
Z okazji 20. urodzin pakietu CorelDRAW specjalnie dla Was przygotowaliśmy broszurę poświęconą tej wspaniałej aplikacji graficznej