Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial Flash CS3

  • Tworzymy eksplozje

  • Nie ma chyba nic bardziej ekscytującego, by porozbijać swoją pięknie przygotowaną pracę na drobne kawałki
  • tutorial Flash CS3
  • W swoim ostatnim tutorialu (marzec 2008) Seb Lee-Delise przedstawiał techniki budowy prostego systemu cząsteczkowego na potrzeby symulacji efektu błysków, iskier czy dymu. Gotowy skrypt tworzył kolejne cząsteczki na podstawie symboli zapisanych w bibliotece, nadając im ruch i nieco fizyki dla zwiększenia realizmu.

    W tym przykładzie wykorzystamy ten sam fragment kodu (jest dostępny na dołączonym do wydania dysku) do utworzenia nieco innego efektu. Jednak zamiast animować gotowe cząsteczki z biblioteki, użyjemy wszystkich elementów na scenie. To dość widowiskowa technika, bowiem w ten sposób wybuchają szkielety na stronie domowej Plug-in Media. Podobny efekt możemy wykorzystać we własnych pracach, używając w tym przypadku samodzielnie przygotowanych elementów. Jest to szczególnie przydatne podczas tworzenia gier lub widowiskowych, interaktywnych stron i animacji.

    W tym przykładzie wykorzystamy grafikę utworzoną przez Dominica Minnsa, dyrektora artystycznego w Plug-in Media, za co serdecznie dziękujemy.

    Umiejętności
    Tworzenie animacji za pomocą ActionScriptu
    Prosta symulacja zdarzeń fizycznych
    Wstęp do programowania obiektowego

    Seb Lee-Delise
    Jest dyrektorem technicznym w firmie Plug-in Media w Brighton. Specjalizuje się w programowaniu gier Flash z wykorzystaniem fizyki i symulacji zdarzeń fizycznych. Uczestniczy jako prelegent w wielu specjalistycznych konferencjach na całym świecie. Jest także członkiem zespołu programistów niezwykle ciekawego modułu Papervision 3D. Więcej informacji o autorze pod adresem: www.sebleedelise.com lub www.pluginmedia.net

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

12,00 ZŁ (DRUKOWANE)




Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA1208
CENA 12,00
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 12/08
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 12/08


>> Photoshop CS3
Poprawiamy obrazki stockowe

Poprawiamy obrazki stockowe
Tom Lane wyjaśnia, jak przekształcić najnudniejsze zdjęcie stockowe w robiącą niemałe wrażenie grafikę



>> Illustrator CS2
Kreatywne oświetlenie sceny

Kreatywne oświetlenie sceny
Wprowadzenie naturalnie wyglądających efektów świetlnych do czystej pracy wektorowej to żaden problem, mówi Ben Ilustrator



>> Flash CS3
Tworzymy eksplozje

Tworzymy eksplozje
Nie ma chyba nic bardziej ekscytującego, by porozbijać swoją pięknie przygotowaną pracę na drobne kawałki



>> Photoshop CS
Opowiedz historię

Opowiedz historię
Laurek K. Cannon pokazuje, jak stworzyć wciągającą grafikę pełną fabuły, wykorzystując do tego przemyślaną kompozycję i kreację postaci





Darmowe tutoriale
z numeru 12/08


>> Illustrator CS3
Sekrety narzędzia Crop

Sekrety narzędzia Crop
Jedno z narzędzi, którego doczekali się użytkownicy Illustratora w wersji CS3 to Crop. Można z niego skorzystać przygotowując pracę do druku...