Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial Photoshop CS / Painter

  • Futurystyczna wizja

  • W tym warsztacie Gerhard Mozsi pokazuje drogę, jaką przeszedł od chaosu wstępnych inspiracji do stworzenia niesamowitej wizji miasta przyszłości
  • tutorial Photoshop CS / Painter
  • Podczas tworzenia grafiki potrzebna jest pewna metodologia; proces twórczy. To proste stwierdzenie, wcale nie oznacza, że opis tego "procesu" będzie łatwy do zrobienia. Zamierzam dokładnie opowiedzieć o swoim warsztacie pracy, stosowanych trikach i o tym, co nazywam — właściwym podejściem — do tematu tworzenia obrazków z kompletnego chaosu pomysłów jaki mam na początku w głowie.
    Moja twórczość w najlepszym przypadku przypomina ogólnie ukierunkowaną anarchię. Znam jednak wielu artystów i wiem, że nie jestem w tym odosobniony! Nie ma żadnej recepty na sensowną i dobrą grafikę — każda praca ma wzloty i upadki, cały czas porusza się od momentu, w którym wygląda znakomicie, do kompletnej klapy, i odwrotnie. Najważniejszym czynnikiem w procesie twórczym jesteś ty, bo to ty decydujesz, kiedy projekt osiągnął szczyt swoich możliwości, i kiedy warto zakończyć jego rozwijanie.
    Poszczególne punkty tego ćwiczenia pokazują ewolucję koncepcji od ogólnych zarysów wymyślonych po przeczytaniu briefa do ostatecznej wersji obrazu. W tym przypadku inspiracją był film "Blade Runner", staram się więc oddać jego klimat i emocje. Kluczowym punktem jest znalezienie inspiracji i fascynacja projektem. Uważam to za najważniejsze, gdyż to fascynacja motywuje nas do pracy i daje siłę do pokonania nawet najgorszych momentów, gdy wydaje się, że wszystko zostało zepsute. Po obejrzeniu filmu i przeczytaniu książek Syda Meada jestem gotowy, by zacząć!

    Gerhard Mozsi
    Gerhard jest australijskim grafikiem mieszkającym obecnie w Niemczech z żoną i córką. Studiował sztukę klasyczną w uniwersytecie, po czym zamienił swój pędzel na tablet Wacom i zajął się głównie grafiką cyfrową. Info: www.mozsi.com

    Logiczne warstwy
    Organizuj warstwy w sposób czytelny i logiczny. Ja zawsze używam zestawów warstw o podobnym charakterze: tekstury, szkice itp. Pomaga to podczas spłaszczania warstw, ponieważ wiem gdzie co jest.

    Rozmycie ruchu
    Aby lepiej wkomponować tekstury w obrazek, skorzystaj z filtra Motion Blur. Efekty jego działania mogą być interesujące, gdyż są bardziej dynamiczne niż np. Gaussian Blur.

    Zamiana kolorów Ctrl/Cmd+X
    Umożliwia zamianę pierwszej próbki pędzla na drugą i jest idealna podczas tworzenia maski lub kanału alfa.

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

12,00 ZŁ (DRUKOWANE)




Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA1108
CENA 12,00
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 11/08
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 11/08


>> Photoshop CS
Pracujemy z kolorami Lab

Pracujemy z kolorami Lab
Praca w kolorze Lab dodaje obrazowi dynamiki bez naruszania szczegółów, jasności czy kontrastu. Sam Hampton-Smith zaprasza



>> Illustrator CS3
Tworzymy współczesny fresk

Tworzymy współczesny fresk
Anna Wray z Lo-fi Creative podpowiada, jak zaprojektować i wykonać inspirującą grafikę na ścianę



>> Flash CS3
Wylansuj się w Internecie

Wylansuj się w Internecie
Paul Wyatt wyjaśnia, jak wykorzystać bezpłatny szablon galerii do stworzenia własnego portfolio w Internecie



>> Photoshop CS
Futurystyczna wizja

Futurystyczna wizja
W tym warsztacie Gerhard Mozsi pokazuje drogę, jaką przeszedł od chaosu wstępnych inspiracji do stworzenia niesamowitej wizji miasta przyszłości





Darmowe tutoriale
z numeru 11/08


>> Illustrator CS
Tworzenie pędzli własnych

Tworzenie pędzli własnych
Własne pędzle są wszechstronnym i wydajnym narzędziem do tworzenia skomplikowanej i powtarzalnej grafiki wektorowej, mówi Ben Ilustrator