Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial Photoshop CS / Painter

  • Pracujemy z kolorami Lab

  • Praca w kolorze Lab dodaje obrazowi dynamiki bez naruszania szczegółów, jasności czy kontrastu. Sam Hampton-Smith zaprasza
  • tutorial Photoshop CS / Painter
  • Tak często pomijany kolor Lab jest znakomitą przestrzenią barwną Photoshopa, która pozwala na wyizolowanie informacji o luminacji kolorów. Bardziej popularna przestrzeń, czyli RGB, przechowuje dane o jasności i kolorach poprzez miksowanie kanałów czerwonego, zielonego i niebieskiego. Dzięki mieszaniu tych trzech składników w różnych proporcjach i nasyceniach możliwe jest uzyskanie pełnego spektrum barwnego i tonalnego. System Lab natomiast dzieli całą informację o kolorze na dwa kanały, a jasność — czyli luminację — kontroluje za pomocą trzeciego, niezależnego kanału. Ta różnica w opisywaniu poszczególnych odcieni przez oba systemy sprawia, że w Lab dostępne są niezwykłe mieszanki barwne i korekty kolorów, których RGB nigdy nie zaoferuje. A wszystko to bez naruszania właściwego poziomu jasności, kontrastu czy szczegółów w obrazku.

    Sam Hampton-Smith
    Sam prowadzi studio graficzne w Szkocji. Uczy też grafiki na poziomach HNC oraz HND, pisuje i tworzy ilustracje do magazynów. Najbardziej fascynuje go typografia. Więcej o nim przeczytasz na stronie www.hampton-smith.com

    Potrzebny czas
    30—60 minut

    Umiejętności
    Poznanie systemu Lab
    Delikatna korekta koloru
    Wzmacnianie kolorów dowolnego obrazka

    Konwersja koloru
    Nie jest możliwe odwzorowanie koloru Lab na ekranie ani w druku — to, co widzisz na ekranie, jest przybliżoną symulacją przestrzeni Lab stworzoną przez RGB. Zakres barwny czy przestrzeń koloru Lab są o wiele większe niż innych systemów koloru, w związku z tym dostrzeżesz kompresję po konwersji do RGB lub CMYK. Spłaszcz obrazek przed konwersją, gdyż niektóre zmiany mogą nie zostać przełożone na RGB czy CMYK.

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

12,00 ZŁ (DRUKOWANE)




Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA1108
CENA 12,00
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 11/08
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 11/08


>> Photoshop CS
Pracujemy z kolorami Lab

Pracujemy z kolorami Lab
Praca w kolorze Lab dodaje obrazowi dynamiki bez naruszania szczegółów, jasności czy kontrastu. Sam Hampton-Smith zaprasza



>> Illustrator CS3
Tworzymy współczesny fresk

Tworzymy współczesny fresk
Anna Wray z Lo-fi Creative podpowiada, jak zaprojektować i wykonać inspirującą grafikę na ścianę



>> Flash CS3
Wylansuj się w Internecie

Wylansuj się w Internecie
Paul Wyatt wyjaśnia, jak wykorzystać bezpłatny szablon galerii do stworzenia własnego portfolio w Internecie



>> Photoshop CS
Futurystyczna wizja

Futurystyczna wizja
W tym warsztacie Gerhard Mozsi pokazuje drogę, jaką przeszedł od chaosu wstępnych inspiracji do stworzenia niesamowitej wizji miasta przyszłości





Darmowe tutoriale
z numeru 11/08


>> Illustrator CS
Tworzenie pędzli własnych

Tworzenie pędzli własnych
Własne pędzle są wszechstronnym i wydajnym narzędziem do tworzenia skomplikowanej i powtarzalnej grafiki wektorowej, mówi Ben Ilustrator