Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial ZBrush 4

  • Podmorski łowca

  • Khalid Al Muharraqi pokazuje, jak stworzyć szczegółowy model w ZBrush, który można wykorzystać we wszystkich aplikacjach 3D
  • tutorial ZBrush 4
  • Niektórzy graficy są zdziwieni tym, że używam tak wielu różnych programów 3D — większość z nich ogranicza się do opanowania jednej lub dwóch aplikacji. Wychodzę z założenia, że mając doświadczenie w pracy z tradycyjną ilustracją, nie należy się bać mieszania mediów, jeśli pomoże to uzyskać satysfakcjonujący efekt. W przestrzeni 3D korzystam z każdego narzędzia, które przybliża mnie do celu.

    Obecnie programy graficzne współpracują lepiej niż kiedykolwiek, a to pozwala artystom wyciągnąć najlepsze cechy każdego z nich. Mogę mieszać najróżniejsze technologie, byle tylko nadać modelowi zaplanowany kształt. Mam nadzieję, że w tym ćwiczeniu przekażę bakcyla synkretycznego podejścia do pracy.

    W projekcie "Podmorski łowca" skorzystałem z trzech różnych programów: ZBrush, Modo i LightWave. Będę przechodził między tymi środowiskami, by zademonstrować, jak model wyrzeźbiony w ZBrush można obrabiać za pomocą innych aplikacji. Przeczytaj i oceń!


    Khalid Al Muharraqi
    Khalid Al Muharraqi jest synem Abdulla, jednego z prominentnych artystów bahrajńskich. Studiował wiele różnych dziedzin sztuki. Założył agencję reklamową oraz Muharraqi Studios. www.muharraqistudios.com

    Popraw swoje modele
    Im wyższy poziom podpodziału geometrii, tym lepsza jakość tworzonego modelu. Kiedy obniżasz subdivision, powierzchnie stają się bardziej kwadratowe.

    Mniej cofania
    Kiedy pracujesz z modelami o łącznej liczbie wielokątów większej niż 4 miliony, możesz zwiększyć tempo i stabilność pracy, ograniczając liczbę zmian możliwych do cofnięcia.

    Odwracanie V
    Im lepsze współrzędne UV, tym ciekawszy efekt końcowy. Pamiętaj o odwracaniu współrzędnych V przy każdym eksporcie pliku.

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

12,00 ZŁ (DRUKOWANE)




Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA1008
CENA 12,00
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 10/08
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 10/08


>> Photoshop CS3
Retusz kreatywny

Retusz kreatywny
Efekt końcowy wciąż zależy od umiejętności i talentu artysty. Per Gustafson pokazuje jak kiepskie zdjęcia przekształcić w magiczne obrazki



>> Illustrator CS2
Mapa w 3D

Mapa w 3D
Mark Mayers demonstruje, jak za pomocą narzędzia Free Transform oraz siatki perspektywy nadać głębię płaskim mapom



>> ZBrush 4
Podmorski łowca

Podmorski łowca
Khalid Al Muharraqi pokazuje, jak stworzyć szczegółowy model w ZBrush, który można wykorzystać we wszystkich aplikacjach 3D



>> Photoshop CS
Malowanie postaci fantsy

Malowanie postaci fantsy
Entuzjasta mrocznego fantasy Alan Lathwell podpowiada, jak malować nieumarłych i nadać im wygląd obrazów stworzonych techniką tradycyjną





Darmowe tutoriale
z numeru 10/08


>> InDesign CS
Efekty w Adobe InDesign CS3

Efekty w Adobe InDesign CS3
Najnowsza wersja InDesigna zawiera zestaw efektów znanych z Photoshopa. Dylan Channon oprowadzi nas po nich...