Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

  • >> Tutorial Google SketchUp

  • Wizualizacja obiektów 3D

  • Modelowanie 3D nie jest już tak trudnym i żmudnym procesem jak kiedyś, dzięki bezpłatnej aplikacji firmy Google. Jarome Turner odsłania arkana
  • tutorial Google SketchUp
  • Kreatywny świat Photoshopa, Flasha i Illustratora jest wystarczająco bogaty dla większości designerów, w związku z tym nie zawracają sobie oni głowy trzecim wymiarem w projektowaniu. Prawdziwa grafika trójwymiarowa to lata nauki poświęcone nieefektywnemu, niewartemu tego wszystkiego wysiłkowi — lepiej zostawić to specjalistom, prawda? Tak, ale nie do końca! SketchUp nie nawiązuje nawet możliwościami do 3ds Maxa, ale zapewnia pomoc w tworzeniu prostych wizualizacji i layoutów.

    W tym ćwiczeniu poznasz podstawy wszechstronnego środowiska modelowania, dzięki którym nauczysz się budować kształty w przestrzeni 3D i tworzyć z nich obiekty. Pokazuję to na przykładzie projektu stoiska targowego, choć SketchUp można wykorzystać na wiele innych sposobów — do modelowania opakowań, prostych szkiców architektonicznych, obiektów abstrakcyjnych, ilustracji czy zaplanowania biura.


    Harmonia sceny
    Narysuj obiekt i skopiuj go tak, by dwa kształty nakładały się na siebie. Następnie zaznacz oba i kliknij Edit> Intersect> IntersectWithModel. Dwa obiekty i fragment nakładający się utworzą trzy obiekty. Usuwając poszczególne części, możesz tworzyć nowe kształty. Metoda ta umożliwia rzeźbienie prostych brył.

    Jerome Turner
    Jerome jest dyrektorem kreatywnym w User-lab — laboratorium designerskim i naukowym w Birmingham Institute of Art and Design w Birmingham City University. Więcej na www.user-lab.com i www.jerometurner.co.uk.

    Potrzebny czas
    45 minut

    Umiejętności
    Rysowanie obiektów 3D
    Korzystanie z biblioteki obiektów Google
    Realistyczny rendering

    Aby samodzielnie wykonać ten tutorial zamów pismo »
ZAMÓW PISMO

12,00 ZŁ (DRUKOWANE)




Cały powyższy tutorial, a także wiele innych ćwiczeń i artykułów o grafice znajdziesz w tym numerze pisma. Wysyłka gratis! zamów pismo »

Powrót »

kup teraz

KOD CA0908
CENA 12,00
ZAMÓW TERAZ!


W każdym wydaniu miesięcznika Computer Arts znajdziesz wiele tutoriali i porad praktycznych.

Zamieszczony obok tekst to wstęp do tutoriala wydrukowanego w numerze 09/08
Fragmenty tutoriali
wybrane z nr. 09/08


>> Photoshop CS2
Budowanie z tekstur

Budowanie z tekstur
Artysta Magnus Kjäll wyczarowuje surrealistyczny krajobraz łączący fotografię z grafiką wektorową



>> Illustrator CS3
Łącz tekstury i wektory

Łącz tekstury i wektory
Grafika wektorowa, mimo dużej elastyczności, wydaje się zbyt czysta i nienaturalna. Odrobina zużycia i brudu to wszystko, czego jej trzeba...



>> Google SketchUp
Wizualizacja obiektów 3D

Wizualizacja obiektów 3D
Modelowanie 3D nie jest już tak trudnym i żmudnym procesem jak kiedyś, dzięki bezpłatnej aplikacji firmy Google. Jarome Turner odsłania arkana



>> Photoshop CS
Inspiracja pracami Gigera

Inspiracja pracami Gigera
Wykonujemy dopracowaną w najdrobniejszych detalach ilustrację inspirowaną dokonaniami słynnego twórcy Obcego





Darmowe tutoriale
z numeru 09/08


>> JavaScript
Detekcja pluginów

Detekcja pluginów
Umieszczając na stronie internetowej różnego typu media, chcielibyśmy mieć pewność, że nasi odbiorcy dysponują odpowiednią wersją wtyczki