Zamknij okno Cookies

Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej szczegółów o polityce cookies

PISMO UŻYTKOWNIKÓW ADOBE PHOTOSHOP, ILLUSTRATOR, INDESIGN, FLASH I INNYCH...

» WYDARZENIE | Dodano: 2013-09-10

Kolekcja Fotolia TEN 2 - Projekt VIII

Fotolia przedstawia Hiszpana Sergio del Puert autora wrześniowego projektu kolekcji TEN 2, który 10 września pokaże swoją kompozycję zatytułowaną "Faux tiroirs"

Kolekcja Fotolia TEN 2 - Projekt VIII

Artysta Sergio del Puerto znany lepiej jako Serial Cut do projektu TEN podszedł ambitnie, jego cel: stworzyć efekt "wow", czyli zrobić mocne wrażenie od początku. – Kreacja powinna być przede wszystkim zaskakująca, zarówno wizualnie jak i koncepcyjnie. Zaangażowanie twórcy musi być silne i wyróżniające się – mówi artysta. Gdy już przyciągnie uwagę publiczności, artysta zachęca do dalszej interpretacji, tym razem głębszej i bardziej szczegółowej. – Lubię, gdy ludzie dają sobie czas na poznanie obrazu, gdy z radością zwracają uwagę na szczegóły, zastanawiając się co jest prawdziwe, a co cyfrowe, itp. – wyjaśnia Serial Cut.

Fotolia TEN

I taki był cel "Faux tiroirs". Praca, zainspirowana renesansowymi gabinetami osobliwości, jest pełna ciekawych detali: ludzkich członków połączonych z przedmiotami codziennego użytku, ale także drzew, rur, krat, małych niebieskich postaci, itd. Praca jest enigmatycznym, dziwnym i poplątanym zaproszeniem do zatracenia się w krętych labiryntach umysłu artysty. To dziwne laboratorium wymagało użycia różnych technik, od fotomontażu w Photoshopie do pracy 3D z Cinema 4D. Wyzwaniem było ujednolicenie światła i kolorymetrii zdjęć znalezionych w serwisie Fotolia (wcześniej już obrobionych cyfrowo) z oryginalnymi obrazami 3D stworzonymi w studiu. – Musieliśmy wziąć pod uwagę te ograniczenia, i przerobić kilka zdjęć z powodu złego cienia lub orientacji refleksów, które psuły cały realizm sceny – mówi Serial Cut.

Połączenie surrealizmu, popkultury i luksusu

Przede wszystkim z ironią – tak odpowiada Sergio del Puerto zapytany o klucz do interpretacji swojej pracy. Jego wolność artystyczna jest niewątpliwie konsekwencją poczucia wolności życiowej. Artysta analizuje każdy potencjalny projekt pod kątem swoich preferencji i odrzuca, jeśli go nie inspiruje. – Dobrego projektanta definiują zdolności oraz wola aby rozwijać lub bronić swoje projekty. Najtrudniejszą sprawą, ale jednocześnie absolutnie konieczną, jest mieć własną tożsamość wizualną i autentyczny styl – mówi artysta.

Ten "twórca obrazów" jak jest określany w studio, jest samoukiem i szuka inspiracji we wszystkim co go otacza: w sztuce nowoczesnej i klasycznej, tu zwłaszcza Magritte, w architekturze i designie, ale również w filmach i serialach, szczególnie Monty Python, a nawet we wspomnieniach z dzieciństwa. – Jako mały chłopiec, nie mogłem zrozumieć, radości innych dzieci z zabawy w walki figurek, kiedy mi radość sprawiało stawianie ich przed sobą i robienie im zdjęć. Dziś nadal uwielbiam tworzyć sceny z życia wzięte i uwieczniać je na zdjęciach – powiedział Sergio del Puerto.

Fotolia TEN

Powstały również dwa filmy, z napisami w 12 językach, prezentujące otoczenie artysty oraz jego techniki pracy. Jeden z nich obrazujący codzienność Sergia del Puerto jest dostępny na jest dostępny na Facebooku. Drugie wideo na temat techniki pracy artysty będzie dostępne w dzień inauguracji pracy, 10 września na kanale YouTube oraz na dedykowanej stronie kolekcji TEN.

» Zobacz więcej na temat Fotolii

Powrót »

Wydanie Cyfrowe Computer Arts #07
okładka

Magazyn Computer Arts teraz za darmo w formie aplikacji cyfrowej dostępnej na tablety iPad i urządzenia z systemem Android oraz komputery PC/Mac.